Centrala: (59) 834 32 87
Reklamacje: (59) 833 27 50
Zastrzeganie kart: (+48) 828 828 828
Centrala: (59) 834 32 87
Reklamacje: (59) 833 27 50
Zastrzeganie kart: (+48) 828 828 828

Gwarancja bankowa

Gwarancja bankowa

Przeznaczeniem gwarancji bankowej jest zabezpieczenie prawidłowego wywiązania się przez zleceniodawcę ze swoich zobowiązań wobec beneficjenta.

Najczęściej gwarancje wystawiane są przez Bank na zabezpieczenie dobrego wykonania kontraktu, z tytułu rękojmi, zwrotu zaliczki, przetargowe itp.

WARUNKI UDZIELENIA GWARANCJI

  • posiadanie rachunku bieżącego w Banku,
  • złożenie wniosku wraz z wymaganą dokumentacją,
  • złożenie zlecenia wystawienia gwarancji,
  • posiadanie zdolności kredytowej,
  • ustanowienie zabezpieczenia wskazanego w umowie,
  • zapłata prowizji.

Maksymalna wysokość gwarancji wynika ze złożonego zlecenia, uzależniona jest od poziomu zdolności kredytowej, ustalana jest na podstawie warunków transakcji zawartej pomiędzy zleceniodawcą i beneficjentem gwarancji, jednak nie więcej niż 20% kapitału Tier Banku.

Standardowy okres ważności gwarancji nie powinien przekraczać 60 miesięcy, w szczególnych (indywidualnie rozpatrywanych) przypadkach dopuszcza się wydłużenie tego terminu np. z uwagi na warunki wynikające ze specyfikacji warunków zamówienia.